Iskola, tanulás, motiváció

… Mivel jóval többek vagyunk, gazdagabb belső világgal rendelkezünk, mint egy jutalmazással, büntetéssel idomítható állat, egy idő után már nincs, vagy csak jóval kevesebb külső ösztönzőre van szükségünk ahhoz, hogy feladatainkat elvégezzük. Akkor is megírjuk a házit, ha a szüleink nem állnak a hátunk mögött, vagy elolvasunk egy érdekes természettudományi cikket, ha nem jár érte biológia ötös.

iskola, tanulás, motiváció

Azok az értékek – vagy legalábbis azok egy része –, amelyeket a szüleink, tanáraink közvetítenek, belsővé válnak, számunkra fontos, követendő értékek lesznek. Akkor is befolyásolják a viselkedésünket, ha nem jár értük cserébe semmi. „Csak” a saját belső megelégedésünk. Ahhoz azonban, hogy ez a folyamat végbemehessen a személyiségünk fejlődésében, olyan felnőttekre van szükségünk, akikhez bizalomteljes, pozitív érzelmi kötés fűz bennünket, s akikkel így azonosulni tudunk. ….

CIKKEM AZ ALÁBBI WEBOLDALON OLVASHATÓ: Mentálhigiénés Csoport

Bimbó Melinda, pszichológus